The sun is the shadow of God.
Michelangelo
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It took only two amulet moulds (Egypt, Late Period) to relaunch an entire ceramics workshop. The same clay that was moulded in ancient times has been reused here, giving these pieces the famous ‘Egyptian blue’ colouring, whose variations run from light blue to green to iridescent grey.

These amulets represent the sun at two moments of the day: the dawn (the scarab Khepri) and the zenith (Ra-Horakhty, Horus of the Two Horizons). This wall installation thus brings together the amulets in a solar form that contains two concentric structures: a frieze of Horus curls ten times around a core of scarabs that resemble primordial bacteria.

A limited edition presents the amulets separately, each mounted on a golden disk whose diameter corresponds to an Egyptian unit of measure based on the width of an open hand.

Amulet moulds (Egypt, 7th-4th century B.C., terracotta) 5.2 x 3.4 cm and 4.4 x 4 cm,
amulets (artist’s edition, self-enamelling Egyptian clay, stamped inscription ‘DEEP TIME’) 2 x 1.5 cm and 3.7 x 2 cm, installation Ø 280 cm


Le soleil est l’ombre de Dieu.
Michel-Ange
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Il n’a suffi que de deux moules à amulettes (Égypte, Basse Époque) pour relancer un atelier entier de production de céramique. La même terre qu’à l’époque antique a été employée, qui a pour couleur le fameux « bleu égyptien », susceptible de variations du bleu clair au graphite irisé, en passant par le vert.

Ces amulettes figurent le soleil à deux étapes de la journée, au lever (le scarabée Khepri) et au zénith (Rê-Horakhty, Horus-des-deux-horizons). L’installation murale les réunit donc dans une forme solaire, contenant deux structures concentriques: une frise d’Horus s’enroule dix fois autour d’un noyau de scarabées pareils à des bactéries primordiales.

Une édition limitée présente les amulettes séparément, chacune sur un disque d’or dont le diamètre est une mesure égyptienne équivalent à une main ouverte.

Moules à amulettes (Égypte, VIIe-IVe s. av. J-C, terre cuite) 5,2 x 3,4 cm et 4,4 x 4 cm, amulettes (tirage de l’artiste, terre auto-émaillante égyptienne, estampille DEEP TIME) 2 x 1,5 cm et 3,7 x 2 cm, installation Ø 280 cm