One too many dreams I had before
And they play in my mind
See you standing where you stood alone
In my mind, in my mind

Jessica Pratt, On Your Own Love Again
-

Moments to remember are just like other moments. They are only made memorable by the scars they leave.(…) Time flows by again, the moment returns.

Chris Marker, The Jetty (1962)
-

We don’t know what to do with other worlds. We don’t need them. What we need is… a mirror (…)
Kris: What I am likely to see ?
Snaut: I don’t know. In a way, it depends of you.


Andrey Tarkovsky, Solaris (1972)
-

On a typewriter without a ribbon, the entire scripts of three films (Solaris, Tarkovsky/ La Jetée, Marker/ Orphée, Cocteau) have been typed onto different rolls of aluminum foil. Common to all three films is the story of a man searching for a woman across the bounds of time.
The form of this piece has as much to do with the ancient rotulus (a vertical roll) as it does with Jack Kerouac’s novel, «On the road» (which was typed in the same way). The title of the series refers to Hitchcock’s summary of the eternal story: “boy meets girl, boy loses girl, boy meets girl again, boy loses girl again.” The aluminum foil, rust-proof but fragile, symbolizes and mirrors this endless intrigue.

Aluminium roll, plexiglas.
Each box: 29,7 x 20 x 80 cm.
Rien ne distingue les souvenirs des autres moments: ce n’est que plus tard qu’ils se font reconnaître,
à leurs cicatrices.(…) Le temps s’enroule à nouveau, l’instant repasse.

Chris Marker, La Jetée (1962)
-

Nous ne savons que faire d'autre mondes. Nous n'en avons pas besoin.
Nous avons besoin… d'un miroir (…)
Kris: Qu'y verrai-je ?
Snaut: Je ne sais pas. En un sens, cela dépend de vous.


Andrey Tarkovsky, Solaris (1972)
-

Trois scénarios de films (Solaris, Tarkovsky / La Jetée, Marker / Orphée, Cocteau) ont été tapés intégralement à la machine à écrire, sans utiliser d’encre, sur des rouleaux d’aluminium. Leur point commun: ils relatent chacun l’histoire d’un homme qui cherche une femme à travers le temps.
La forme est autant liée au rotulus antique (en rouleau vertical) qu’au roman de Jack Kerouac «On the road» (1957), tapé de façon identique. Le titre de la série renvoie à une phrase de Hitchcock résumant l’intrigue immémoriale: «boy meets girl, boy loses girl, boy meets girl again, boy loses girl again». La feuille d’aluminium, inoxydable mais fragile, est ici le support symbolique et miroitant de cette histoire sans fin.

Aluminium, plexiglas.
Chaque boîte: 29,7 x 20 x 80 cm.