The series is made up of late 19th century albumen prints on which round circles of tar and beeswax have been dripped. These photographs of Egypt, Greece and Italy (some of them anonymous, most of them signed) are typical of the period: archaeological sites, objects and statues from museums stand alongside genre scenes of daily life. Several layers of time are superimposed upon one another: antiquity, the moment the photo was taken, the present time. Yet what is really evoked here is a timeless present; the circles of tar and wax embody an energy both invisible and eternal, that of binary motion, rhythm and transformation, yin and yang.

19th century albumen prints, tar, wax, pigments.
In 30 x 40 cm frames (unless specified).
La série rassemble des tirages à l’albumine de la fin du XIXe, sur lesquels du bitume et de la cire d’abeille ont été coulés, en utilisant des formes rondes.
Ces photographies d’Egypte, de Grèce, d’Italie (certaines anonymes, la plupart signées) sont typiques de la période: sites archéologiques, objets et statues des musées côtoient des scènes de genre de la vie quotidienne. Plusieurs temporalités se superposent: les temps antiques, le moment où la photo a été prise, et l’instant présent. Mais c’est un présent intemporel qui est ici appelé; les ronds de bitume et de cire matérialisent une énergie invisible et éternelle, celle du mouvement binaire, à la fois rythme et transformation, yin/yang.

Tirages à l'albumine (19e s.), bitume, cire, pigments.
Encadrement 30 x 40 cm (sauf indication contraire).


Infra — Supra 


Energy 


Memnon 


La Prière III 


Nil 


Cycle 


Ramses 


Pantokrator 


Abydos 


La Prière II 


La Prière 


Hommage 


Kori 


Suez 


Pompei